fbpx

Köpvillkor

Köpvillkor

Thumbnail

Köpvillkor

Allmänna köpvillkor

Våra köpvillkor gäller för försäljning inom Sverige. Vid försäljning utanför Sverige ber vi dig kontakta oss (hej@nappkassen.se). Köpeavtalet ingås när vi godkänt din beställning.

Butiken Nappkassen startade 2020 och drivs av 8612 Hemsidesproduktion (org.nr 861229-4838).

Leveranser

Vi skickar dina varor med Postnord till din brevlåda eller lämnas vid din dörr ifall paketet är för stort. Alla dina varor skickas i en leverans om det är möjligt. Vårt mål är att skicka ditt paket inom 24 timmar från det att vi mottagit din order. Vi kan komma att hålla några dagar på leveransen för att kunna skicka alla varor samtidigt. Vid restnoteringar står Nappkassen för portot på dessa leveranser.

Priser och avgifter

Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar på hemsidan och i marknadsföring. Alla priser gäller inom Sverige och är angivna inklusive moms. Porto och transportkostnad är viktbaserad och vi debiterar från 39 kr per beställning. 

Rabattkoder

Rabattkoder kommer alltid med tydliga instruktioner om hur den kan användas. Det går enbart att använda en kod en gång/kund och köp. De går inte att kombinera med andra rabattkoder eller erbjudanden.

Koder undantagna från bestämmelserna ovan kommuniceras och utdelas personligen av oss på Nappkassen, aldrig från tredje part.

Ångerrätt/byte

Du har en lagstadgad ångerrätt på 14 dagar som innebär att du kan skicka tillbaka dina produkter. Ångerrätten regleras i Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59).

Blir du inte nöjd med varan/varorna sänder du tillbaka dem i väsentligen oförändrat skick och får dina pengar tillbaka. Du har rätt att kontrollera att varan motsvarar dina förväntningar.

Plomberade förpackningar får ej ha öppnats, detta gäller alla våra:

Det finns undantag där ångerrätten inte gäller (Kap 2, 11 §) och detta innefattar bland annat produkter med bruten försegling som inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl t.ex:

  • Nappar
  • Nappflaskor
  • Bestick
På svetsade förpackningar som öppnats sker en värdeminskning som vi tar en avgift för. Avgiften varierar från produkt till produkt. Kontakta oss så reder vi ut hur det ligger till för just din beställning. Detta gäller t.ex. våra:
  • Napphållare
  • Bestick
  • Smaknappar
  • Klämmisskedar

Om du returnerar alla beställda varor betalar vi även tillbaka fraktavgiften, dock inte avgiften för retur (55 kr).

Om du beställt fler varor än den/de du returnerat betalas dock inte summan motsvarande ordinarie fraktavgift tillbaka. Detta gäller även om ordern beställdes med fri frakt.

Inga förklaringar krävs för att sända en vara i retur, även om vi uppskattar att få reda på orsaken så att vi kan bli bättre i framtiden. Om du som kund har hanterat artikeln i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion och detta lett till att artikeln som returneras är mindre värd, har vi rätt att dra av en summa motsvarande artikelns värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall.

Vill du byta en produkt du köpt mot någon annan, meddelar du oss i förväg och lägger en ny beställning. Vi justerar ev. frakt- och returavgift på din första beställning som du returnerar och skickar den nya så snart vi fått hem produkterna. Du betalar returfrakt (55 kr) plus att vi justerar eventuell prisskillnad på produkterna + ny frakt baserad på vikten.

Skicka aldrig en retur mot postförskott (den går i så fall i retur till dig). Vid retur ber vi dig att återanvända förpackningen dina varor levererades i, om möjligt. Använd även den medföljande retursedeln, klistra den ovanpå den gamla och lämna in paketet vid närmaste Postnord-ombud. Behöver du en ny returetikett går det bra att kontakta oss så att vi kan skicka ut den till dig. Du betalar 55 kr för returen. Lämna in din retur på närmaste Postnord-ombud. Återbetalning sker inom 14 dagar från det att vi tagit emot returen.

Outhämtade paket

Om du inte hämtar ut ditt paket och det istället går i retur till oss debiterar vi en hanteringskostnad på 120 kr.

Reklamation

Drabbas du av en felaktig, felexpedierad eller skadad vara, så returnera den omgående tillsammans med ett meddelande så att vi får veta vad det är för fel på varan. Vi står för returfrakten vid fel. Har du frågor som rör en reklamation är du välkommen att kontakta vår kundservice via mail (hej@nappkassen.se). Vi ska göra allt vi kan för att rätta till eventuella fel. Skulle det uppstå en tvist kring någon fråga lovar vi att följa Allmänna reklamationsnämndens beslut.

Garanti

Du har alltid minst 1 års garanti på alla våra varor i överenstämmelse med konsumentköplagen.

Transportförsäkring

Vid transport från oss till dig så står vi för risken om varan skadas eller kommer bort under transporten. Vid transport från dig till oss står du för transportrisken. Upptäcker du en skada på paketet innan du öppnar det, så ska det anmälas till fraktföretaget och de tar hand om hanteringen av reklamationen.

Säker e-handel

Vi använder oss av Klarna Checkout som gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. En finess med Klarna Checkout är att de skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura, Klarna konto, med kort, banköverföring eller Swish. Alla alternativ är lika säkra. Villkor för betalning anges i kassan under respektive betalningsalternativ. Läs mer på denna sidan.

Personuppgifter

Nappkassen ansvarar för att de personuppgifter du lämnar endast används för att vi ska kunna genomföra ditt köp, få kontakt med dig vid behov, samla in omdömen och för vår egen marknadsföring. Som kund har du rätt att, efter skriftlig begäran, få information om vilka uppgifter som finns i våra register, få veta hur de används samt radera dessa uppgifter (GDPR).

Åldersgräns

Du måste vara minst 18 år för att få handla hos Nappkassen.

Om Cookies

Vi använder oss av cookies på den här webbplatsen. En cookie är en liten textfil som lagrar information på din dator. Den innehåller information som gör att vi kan underlätta för dig som besöker vår hemsida samt beskriver hur du rör dig på vår hemsida och våra sociala medier-konton. Du kan ändra inställningarna i din webbläsare och stänga av användandet av cookies. Vår butik kommer att fungera även utan cookies, med risk för minskad funktionalitet.

Kontakta oss

Om du har några frågor eller behöver hjälp från oss går det bra att kontakta vår kundtjänst via e-post (hej@nappkassen.se).

Reservationer

Alla mått- och viktangivelser är ungefärliga.
Klarna gör en kreditbedömning och har rätten att neka försäljning.

Vi förbehåller oss rätten att förlänga tidsperioden för tidsbegränsade erbjudanden.

Vi reserverar oss för felskrivningar och programmeringsfel i denna internetbutik och i vår marknadsföring.

Genom att använda denna webbutik godkänner du villkoren ovan.

Om oss

Vilka är vi och varför startade vi Nappkassen? Vill du jobba tillsammans med oss? Allt detta och lite till kan du läsa om här.

Frakt & Returer

Frakten kostar 39 kr för 4 varor i en order. För fler varor i en order kostar frakten 59 kr pga högre vikt. Vill du returnera en vara? Läs om hur du gör här.

FAQ

På denna sidan samlar vi de vanligaste frågorna och svaren vi får till kundtjänst. Förhoppningsvis är den till hjälp om det är något du undrar.

Varukorgen

0

Inga produkter i varukorgen.